srijeda, 3. kolovoza 2016.

Cubot Note S – Recenzija jeftinog kineza

 

Cubot Note S nije najnoviji model niti flagship ove kompanije, ali je svakako jedan od poželjnih uređaja u svom cjenovnom rangu.

Kako je riječ o pametnom telefonu kineskog proizvođača već možemo pretpostaviti da je ovaj model cijenom jako prihvatljiv. Iskreno govoreći, Cubot Note S nije tek pristupačan, on je zapravo jako pristupačan i mnogima poželjan smartphone.

Zbog čega se Cubot Note S ističe pored drugih?

Naime, za jako malu cijenu dobit ćete uređaj koji nudi mnogo. Ovaj model se može pohvaliti zaslonom od 5.5“ i jako dobrim prikazom boja. Mnogi za ovaj model tvrde da ima najbolji prikaz boja u svom cjenovnom rangu. Ja to i osobno mogu potvrditi jer sam odnedavno i sam postao vlasnik modela o kojem pišem.
Iako se u specifikacijama ovog telefona ne mogu pronaći podaci o zaštiti staklene površine ekrana, uvjeren sam da se neka tehnologija ipak iskoristila. Možda se varam ali je staklena površina ostala i dalje netaknuta, jako glatka i precizna na dodire, odnosno naredbe za pokretanje određenih aplikacija. Model koji koristim radi na Android 5.1 verziji, a kada pišem o zaslonu svakako trebam napomenuti da Cubot Note S ima opciju automatskog prilagođavanja jačine pozadinskog osvjetljenja.
Druga jako važna stvar zbog koje se Note S ističe u gomili drugih pametnih telefona su 2GB RAM memorije. Baš zbog ovog podatka sam se i odlučio na Cubot Note S. Sada, nakon desetak dana korištenja vidim da nisam nimalo pogriješio. Ovaj mobitel vrti aplikacije bez ikakvog napora. Multitasking ide glatko i bez trzanja, a 5.5“ zaslon se brine za to da se mnogi poslovi završe bez potrebe za paljenjem prijenosnika. Već prilikom prvog paljenja odlučio sam opteretiti Cubota tako da sam zadao instaliranje svih aplikacija koje inače koristim. Dok je Cubot radio instalacije od nekih 20 aplikacija, ja sam bezbrižno pregledavao po sistemu i postavkama, kao da se u pozadini ništa ne događa. Za to je u najvećoj mjeri zaslužna količina od 2GB radne memorije, ali ne trebamo zaboraviti niti procesor od četiri jezgre.
Cubot Note S u sebi krije MT6580 procesor sa četiri jezgre, koje rade na taktu od 1.3GHz. Nije to neki novi procesor, ali se odlično snalazi u ovom modelu. Zagrijavanje pozadinske plastike sam primijetio jedino u dva navrata, kada sam instalirao aplikacije koje koristim nakon prvog paljenja i drugi put kada sam uradio hard reset. Hard reset sam uradio čisto da provjerim kako će stvari ići, i da potvrdim da zapravo Cubot ne traži od korisnika sve moguće postavke Google računa, kao što vas neće opteretiti svim Google servisima. Tek kasnije, ako to želite možete instalirati YouTube, Google Photos i druge servise ove kompanije. Naravno, da bi koristili Android i Google Play morate se prijaviti u Vaš Gmail račun.
Cubot Note S ima 16GB memorije za pohranu podataka. Doduše, nešto manje, ali svakako više od konkurencije. Proširiti podatkovnu memoriju možete uz pomoć TF kartice ali tek do 32GB. Iskreno, ne vidim potrebu za većim prostorom, posebno ako pričamo o uređaju koji u našim trgovinama košta tek 100€.
Da ne ostanemo tek na ovih par spomenutih pozitivnih stavki, želim spomenuti bateriju koja ima kapacitet od 4150mAh. Iako sam očekivao 2 dana nesmetanog korištenja svog pametnog telefona, moram priznati da će ipak punjenje svake večeri biti potrebno. Plus za ovu bateriju je to što nećete dočekati večernje sate sa Battery Save modom uključenim, ali će telefon sa 40 ili 50% kapaciteta ipak trebati staviti na punjač. Da napomenem, što se tiče baterije ja sam osobno jako zahtjevan korisnik. Od svakog smartphone uređaja očekujem stalno upaljen WiFi, Mobile data connection i uključenu lokaciju. Pored toga, Cubot Note S ima dva utora za SIM kartice i obadva koristim. Od konekcija isključen mi je tek Bluetooth, koji ću kasnije ipak upaliti da testiram i handsfree u automobilu.

Plastično kućište i zaštitna maskica...

Inače ne volim koristiti zaštitne maskice, jer mi ubiju onaj pravi osjećaj telefona u ruci i dok tipkam. U ovom slučaju uradio sam iznimku. Naime, unutar originalnog pakiranja Cubot Note S doći će i zaštitna maskica. Kada je već tu odlučio sam ju iskoristiti.

Neke zamjerke na Cubot? Da ne bude sve tako bijelo, potrudit ću se pronaći pokoju manu ovom uređaju...

Unatoč činjenici da je Cubot Note S jako povoljan, nekako mi je neshvatljivo da se u ovaj model nije mogla ugraditi LED lampica za obavijesti o porukama, propuštenim pozivima i drugim stvarima zbog kojih svako malo moramo paliti/gasiti zaslon. Pozadinsko osvjetljenje tipki za navigaciju također nedostaje. Meni osobno ne smeta previše, ali da spomenem za vas koji čitate recenziju.


Mnoge recenzije po internetu kao negativnu stvar navode slabu prednju i stražnju kameru. Ja se neću posebno na to obazirati jer kameru koristim tek tako, kada trebam nešto zabilježiti a nemam penkalu u blizini. Kamera hardverski, na papiru jeste slaba (i jedna i druga), ali je softverski dotjerana do te mjere da ja osobno ne vidim nikakve nedostatke. U ovom članku sam namjerno stavio fotografije u punoj veličini, bez ikakvih zahvata, baš iz razloga da vidite kako izgledaju fotografije urađene sa Cubot Note S pametnim telefonom.
Za kraj samo da spomenem – Cubot Note S me u potpunosti uvjerio da su kineski smartphone uređaji jako kvalitetni i konkurentni svim ostalim. Ovo je prvi put da sam kupio kineza, a vjerujem da će ih biti još...

Nema komentara:
Write comments